Periode 3
Team: Rocco, Yasin en Marie.
De opdrachtgever: De opdrachtgever van de derde periode was het Metis Montessori Lyceum. Dit is een middelbare school in Amsterdam.
De opdracht
Treaserhunt. De opdracht was om een speurtocht te maken voor de groep-achters die kwamen kijken of ze onze school leuk vinden.
PVE
- Het moeten leuke spellen zijn
- Ze moeten bij het onderwerp 'Robot aanval' passen
- De spellen moeten samen een bepaald woord vormen.
Probleem verkennen en formuleren
Toen we de opdracht hadden zijn we gaan na denken wat we leuk zouden vinden als speurtocht en we hebben gebrainstormd over de spellen. Wij hadden het vak Nederlands gekregen. Ook hebben we een planning gemaakt.
Ideeën verzamelen en selecteren
We zijn langs juf Hanneke van Nederlands gegaan en hebben aan haar gevraagd wat zij leuk vond voor in de treaserhunt. Met haar ideeën en onze idee hebben we besloten om iets met rijmen te doen en boeken.
Concepten uitwerken en selecteren
Hier zijn we gaan kijken hoe we de spellen het beste konden gaan maken. We zijn rijmwoorden gaan verzinnen en boeken en schrijvers. Dit was nog wel even een dingetje om te bedenken.
Prototype maken
Toen we de rijmwoorden en boeken & schrijvers hadden, zijn we aan de lay-out gaan werken en hoe we het leuk konden maken voor de treaserhunt.
Testen en optimaliseren
Toen de spelen af waren hebben we ze laten testen door klasgenoten. Bij hun ging het goed en ze vonden het leuk.
Presenteren
De presentatie ging prima en we hebbend de spellen aan de opdrachtgever laten zien.
Oplossing
Voor de treaserhunt hebben we twee spellen gemaakt. Een spel dat de kinderen boeken en schrijvers aan elkaar moet koppelen. Dit spel hete boekenkennis. Bij het andere spel moest je een lijstje woorden rijmen met een tekst waar dus de woorden instaan die op dat lijstje woorden rijmen. Door deze spellen te spellen konden ze letters verzamelen waardoor ze uiteindelijk een woord hadden.
Maak jouw eigen website met JouwWeb